cropped-Favicon.png

DE BELANGRIJKSTE CRM VRAGEN VOORDAT JE AAN DE SLAG GAAT

Wat is CRM?

Definitie:

Customer Relationship Management, beheer van klantrelaties, dat wist je natuurlijk al. Inmiddels is deze term al zeker 25 jaar oud. Toen waren er zelfs CRM oplossingen in DOS! De term is dus een beetje gedateerd. Want relaties in een database stoppen en de gegevens goed beheren is anno 2024 niet meer voldoende. Het ondersteunen van de klantreis is daar een goed voorbeeld van…

Wat is het doel van CRM?

Interne communicatie:

De rol van de verkoper in het koopproces is door de digitalisering behoorlijk kleiner geworden. Inbound marketing is een strategische aanpak om klanten aan te trekken en een sterk merk te bouwen. Daarvoor moeten verkoop en marketing goed met elkaar samenwerken….

Hoe ontwikkel je een CRM strategie?

Een CRM verandertraject heeft geen einde…

Een CRM strategie heeft wel een begin, maar geen einde. De wereld veranderd continu, kijk maar eens naar AI. In de CRM strategie bepaal jij je doelen en je missie van je bedrijf en new business en hoe IT daarbij gaat helpen.

Wat zijn de voordelen van CRM?

Daar kunnen we een boek over schrijven! Maar we hebben alvast een blogje gemaakt om alvast in de stemming te komen.

Hoe kies je CRM software?

Als je een strategie hebt opgesteld weet je ook op welke punten IT jou gaat helpen om de doelstellingen te bereiken. Aan de hand van je strategie kun je dus een “requirements list” opstellen. Alleen dan kun je de software toetsen of het in staat is alle processen te ondersteunen. Ook weet je dan waar de software mogelijk niet aansluit en of je daarmee wel kunt werken.  

Wat is de ROI van CRM?

Met een goede marketing en new business strategie ga je nieuwe klanten winnen en je omzet verhogen! Alleen een stukje software levert geen nieuwe klanten op. Je CRM strategie en IT gaat ervoor zorgen dat je nieuwe klanten gaat winnen en bestaande klanten weet te behouden. Het behouden van klanten is dus ook een onderdeel van jouw CRM strategie!

Welke rapportages rollen er uit CRM?

Wil je leads of wil je opportunities? Dat is de vraag die veel marketeers stellen aan het management in 2024. Dark social maakt het meten van campagnes lastig. Eigenlijk telt er maar 1 ding, hoeveel nieuwe klanten levert onze marketinginspanning op en wat zijn de verkoop kosten. Inbound marketing strategie verreist het volledig herzien van verkoop rapportages.  

Wie gaan er met CRM werken?

Iedereen is sales en service: 

CRM op een eiland voorbehouden aan marketing en sales is een slechte CRM strategie. Gegevens voor gebruikers afschermen is ook niet echt slim. Iedereen die contact heeft met klanten en prospects moet kunnen beschikken over toegang tot het CRM platform!Klanten stellen vragen, alle vragen die klanten stellen moet je opnemen in je CRM database, daar moet je iets mee doen!

Er wordt nog druk gewerkt aan alle vragen en antwoorden. Wil je een bericht ontvangen als we een update hebben?

FlorisNew

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82