cropped-Favicon.png

Ga proactief aan de slag om betrokkenheid en de gezondheid van CRM te bevorderen.

Versterk de communicatie en interactie in jouw teams met hulp van een community voor een succesvolle CRM transitie.

CRM is een verandertraject zonder einde. Want de wereld is voortdurend in beweging. Wat we geleerd hebben van de Corona en energiecrisis is dat je businessplan en CRM flexibel moet zijn.

Wat is een CRM community?

De Floris CRM community is een discipline om de gezondheid van CRM te bevorderen en dat ook meetbaar te maken. De interactie en communicatie van de teamleden is een graadmeter voor de gezondheid van het CRM traject. Het doel is de communicatie en interactie te verbeteren en het rendement is het resultaat, een gezonder CRM project.

Waarom een CRM community?

CRM projecten kunnen behoorlijk uit de hand lopen qua kosten en duur. Zoals elk omvangrijk project gaat ook een CRM project over verandering, daar zit niet iedereen op te wachten. Escalatie van weerstand, dat er natuurlijk altijd is, kan een CRM project doen mislukken. We willen je helpen het success van Floris CRM te borgen, dat doen we natuurlijk samen en dat is geen hogere wiskunde.

Wat houdt de Floris CRM community in?

Het bevorderen van interacties en communicatie in de community om engagement van CRM te versterken. Het meten van interacties en communicatie in de community. Uiteindelijk wil je een score om te zien of er verbetering is.

DEZE VIJF ELEMENTEN VORMEN SAMEN DE CRM HEALTH SCORE

FREQUENTIE

Dit meet het aantal bezoeken en het gebruik van CRM. Regelmatige bezoeken duiden er op dat CRM een onderdeel is van dagelijkse werkzaamheden.

QUESTIONS & ANSWER

Worden vragen van gebruikers binnen de norm beantwoord? Zijn er actieve bijdragen voor verbetering?

COMMUNICATIE

Dit meet hoe goed berichten worden gelezen en of worden gepost. Goede communicatie versterkt CRM engagement.

INTERACTIE

Hoe krachtig is de interactie met klanten, wat is de score engagement, welke vragen hebben ze?

SUPPORT

We roepen CRM is agile, maar binnen welke termijn worden nieuwe functies opgeleverd en problemen opgelost?

Hoe staat het met de gezondheid van jouw CRM?

De grootste winst is vaak versterken wat er al goed gaat.

Elke CRM strategie is anders, dus bepalen we samen eerst wat de belangrijkste metrics zijn voor jouw strategie. Denk daarbij goed aan haalbare doelstellingen en begin gewoon, maar wel eenvoudig. Na verloop van tijd zul je de trends ontdekken en kijken waar je snel stappen kunt maken voor verbetering. De grootste winst is vaak versterken wat er al goed gaat. Andere disciplines hebben soms wat meer tijd nodig. Plan regelmatig persoonlijke meeting.

Ontwikkel een hechte community om de mindset te bevorderen.

Gebruik het platform om te doceren en te onderwijzen.

Metrics, een gezondheid score geeft een indruk van de prestaties van je CRM, maar dat is niet voldoende om de engagement en mindset te bevorderen. Een (h)echte CRM community gaat dat wel. Het Floris CRM sociaal intranet is daarvoor een ideaal platform. Je plaatst gemakkelijk posts, newsfeeds, hulpvideo’s, het is geen hogere wiskunde het platform op te tuigen. Je begint gewoon heel eenvoudig, zodat je gebruikers vanzelf enthousiast worden. We hebben natuurlijk al een template voor jou.

het uiteindelijke resultaat

Een geoliede CRM machine...

Teams die als een geoliede machine samenwerken aan en met CRM zorgen voor de optimale communicatie en interactie met prospects en klanten. Dat komt direct ten gunste van customer engagement. Dat heeft natuurlijk effect op de omzet, dat kan niet anders. Klanten worden ambassadeurs en zorgen weer voor nieuwe klanten. Als CRM optimaal werkt komt dit altijd ten goede van het bedrijfsresultaat!

FlorisNew

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82