VERKOOPRAPPORTAGES: METRICS

DATA IS DE LEVENSADER
Van je business... Van je content... Van je marketing... Van CRM... |

Data is de levensader van je business…

Essentiele verkooprapportages gaan over de response op inbound marketing! Data gedreven werken is goud waard. Weten welke marketing inspanningen goed werken en of ze de juiste klanten opleveren moet een essentieel onderdeel zijn van CRM en dat doet Floris dan ook voor jou!

Real-time data dashboards…

Het Ad-Hoc bouwen van je rapporten is vaak een “monster” klus. Bovendien, wat zijn de rapporten waard als ze een week oud zijn? En er zijn vaak meer dan 1 versies in omloop, dat kan behoorlijk verwarrend zijn. Je zal maar het verkeerde rapport voor je neus hebben.

Floris Metrics…

De meest gebruikelijke Metrics vind je dus gewoon op het Floris platform. Ze zijn direct verbonden met de CRM database en geven real-time data weer. Bezoek de pagina van Sales en je weet hoe je forecast er uit ziet. Bezoek je de pagina van Marketing dan weet je hoe het staat met de response op Inbound Marketing.

VERKOOPRAPPORTAGES: WIE ZIJN JOUW KLANTEN

Het is redelijk eenvoudig met data uit de administratie te bepalen wie je klanten zijn, welke producten of diensten nemen ze af en wat betalen ze ervoor. Het wordt al een stuk ingewikkelder om de klanten te categoriseren in branche en klasse. 

Maar wil je weten wie jouw klanten zijn en op tijd trends signaleren voordat het te laat is? Dan moet een Product Market Fit een onderdeel zijn van je CRM strategie.

Hier lees je hoe we dat met Floris aanpakken!

VERKOOPRAPPORTAGES: KLANTEN WINNEN MET FLORIS

Kun je de meest essentiële vragen van je prospect beantwoorden? Bijvoorbeeld, wat zijn de meest betrouwbare merken en types in je assortiment?

Door goede content te maken win je het vertrouwen van je prospect. Met betrouwbare data maak je goede content. Dat is een van de primaire doelstellingen van CRM, het verzamelen van data!

Hier lees je hoe we dat met Floris aanpakken!

VERKOOPRAPPORTAGES: VOORDELEN DATAWAREHOUSE

Metrics bouwen met data uit verschillende bronnen gaat een stuk gemakkelijker met een datawarehouse! Microsoft 365 voorziet met Dataverse en Flows over een krachtig platform voor een datawarehouse. Schaalbaar voor kleine en grote data.

Zo kun je gemakkelijk data uit meerdere bronnen samenvoegen tot 1 rapport met data uit CRM en data uit een Excel lijst of een administratie. De rapporten geven goed weer wat je kunt bereiken met een datawarehouse en Power BI. Dataverse is bijzonder krachtig door de flows, waardoor periodiek per uur, per dag, per week, data kan worden ververst.

crm voor het mkb

VERKOOPRAPPORTAGES: OPPORTUNITIES - OFFERTES

Managers vragen sales iedere keer weer om offerte lijstjes aan te leveren voor de verkoop vergadering. Wat een verspilling van tijd, en wat is de waarde van deze overzichten als ze een week oud zijn?

Alle belangrijke sales & marketing rapporten bevinden zich op het Floris Sociaal Intranet. Wat is je forecast? Bezoek de pagina van sales. Bovendien zijn het real-time data rapporten. Dat betekent dat ze met een korte interval de juiste gegevens presenteren. 

VERKOOPRAPPORTAGES: DARK SOCIAL BLIND SPOT?

Er telt maar 1 resultaat bij de inbound marketing strategie. Hoeveel nieuwe klanten levert het ons op. Deze Metric geeft een overzicht van de response op Inbound Marketing. Hoeveel nieuwe klanten per, Branche, Klasse, Verkoper en aantallen per periode.

Het is bovendien goed te weten hoe succesvol verkopers zijn op aantallen nieuwe klanten. Bovendien weet je nu eindelijk of campagnes werken in een bepaalde branche. Met gemak voegen we daar een geografische kaart aan toe!

HOME PAGE FLORIS CRM INTRANET

Alle Metrics wordt geïntegreerd in een intranet pagina. Alle pagins’s samen vormen het Sociaal Intranet.  Vanuit “Home” klik je gemakkelijk door naar de andere pagina’s, net zoals een website werkt.

De startpagina van je digitale CRM werkplek stemmen we helemaal af op de wensen van de gebruikers. Bovendien wil je natuurlijk ook andere functies toevoegen zoals een newsfeed en digitale bibliotheken. Denk aan instructie video’s of PowerPoint presentaties. 

LAATSTE UPDATES ONTVANGEN?

Je kunt mij regelmatig treffen op het LinkedIn platform. Elke week plaats ik bloggen over CRM vraagstukken, marketing en sales. Bijvoorbeeld hoe je met thought leadership klanten kunt aantrekken. Waarbij CRM natuurlijk de hoofdrol speelt.

crm platform

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82

06 409 549 40