DATA LEVENSADER VAN JE BUSINESS

Maar het ad-hoc bouwen van rapporten met Excel is een "monster klus" en wat zijn de rapporten waard als ze een week oud zijn?

DE FLORIS CRM METRICS GAAN JE HELPEN DATA GEDREVEN TE WORDEN

Als je een data gedreven organisatie wilt worden heb je technologie nodig om data te verzamelen, het primaire doel van je CRM.

Om data op een efficiënte manier te analyseren maken we gebruik van krachtige tools zoals Dataverse en Power BI.

VERKOOPRAPPORTAGES: WIE ZIJN JOUW KLANTEN

Het is redelijk eenvoudig met data uit de administratie te bepalen wie je klanten zijn, welke producten of diensten nemen ze af en wat betalen ze ervoor. Het wordt al een stuk ingewikkelder om de klanten te categoriseren in branche en klasse. 

Maar wil je weten wie jouw klanten zijn en op tijd trends signaleren voordat het te laat is? Dan moet een Product Market Fit een onderdeel zijn van je CRM strategie.

Hier lees je hoe we dat met Floris aanpakken!

VERKOOPRAPPORTAGES: KLANTEN WINNEN MET FLORIS

Kun je de meest essentiële vragen van je prospect beantwoorden? Bijvoorbeeld, wat zijn de meest betrouwbare merken en types in je assortiment?

Door goede content te maken win je het vertrouwen van je prospect. Met betrouwbare data maak je goede content. Dat is een van de primaire doelstellingen van CRM, het verzamelen van data!

Hier lees je hoe we dat met Floris aanpakken!

SALES VELOCITY: VERBETER VERKOOPSNELHEID

Een hoge verkoopsnelheid is cruciaal voor het succes van elke verkooporganisatie.

Het bepaalt hoe snel je team omzet genereert en rechtstreeks van invloed is op de financiële gezondheid van het bedrijf.

Als je team niet snel genoeg inkomsten kan genereren, loopt het risico te falen en zullen de verkoopkosten exponentieeel toenemen.

Deze metric gaat je helpen om zwakke punten in je marketin en sales-processen te ontdekken waardoor je verkoopkosten omlaag gaan en wie wil dat nou niet!

crm datawarehouse

VERKOOPRAPPORTAGES: VOORDELEN DATAWAREHOUSE

Metrics bouwen met data uit verschillende bronnen gaat een stuk gemakkelijker met een datawarehouse! Microsoft 365 voorziet met Dataverse en Flows over een krachtig platform voor een datawarehouse. Schaalbaar voor kleine en grote data.

Zo kun je gemakkelijk data uit meerdere bronnen samenvoegen tot 1 rapport met data uit CRM en data uit een Excel lijst of een administratie. De rapporten geven goed weer wat je kunt bereiken met een datawarehouse en Power BI. Dataverse is bijzonder krachtig door de flows, waardoor periodiek per uur, per dag, per week, data kan worden ververst.

VERKOOPRAPPORTAGES: OPPORTUNITIES - OFFERTES

Managers vragen sales iedere keer weer om offerte lijstjes aan te leveren voor de verkoop vergadering. Wat een verspilling van tijd, en wat is de waarde van deze overzichten als ze een week oud zijn?

Alle belangrijke sales & marketing rapporten bevinden zich op het Floris Sociaal Intranet. Wat is je forecast? Bezoek de pagina van sales. Bovendien zijn het real-time data rapporten. Dat betekent dat ze met een korte interval de juiste gegevens presenteren. 

VERKOOPRAPPORTAGES: DARK SOCIAL BLIND SPOT?

Er telt maar 1 resultaat bij de inbound marketing strategie. Hoeveel nieuwe klanten levert het ons op. Deze Metric geeft een overzicht van de response op Inbound Marketing. Hoeveel nieuwe klanten per, Branche, Klasse, Verkoper en aantallen per periode.

Het is bovendien goed te weten hoe succesvol verkopers zijn op aantallen nieuwe klanten. Bovendien weet je nu eindelijk of campagnes werken in een bepaalde branche. Met gemak voegen we daar een geografische kaart aan toe!

HOME PAGE FLORIS CRM

Alle Metrics wordt geïntegreerd in een intranet pagina. Alle pagins’s samen vormen het Sociaal Intranet.  Vanuit “Home” klik je gemakkelijk door naar de andere pagina’s, net zoals een website werkt.

De startpagina van je digitale CRM werkplek stemmen we helemaal af op de wensen van de gebruikers. Bovendien wil je natuurlijk ook andere functies toevoegen zoals een newsfeed en digitale bibliotheken. Denk aan instructie video’s of PowerPoint presentaties. 

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82

06 409 549 40