Essentiele rapportages gaan over de response op inbound marketing! Data gedreven werken is goud waard. Weten welke marketing inspanningen goed werken en of ze de juiste klanten opleveren moet een essentieel onderdeel zijn van CRM en dat doet Floris dan ook voor jou!
Het Ad-Hoc bouwen van je rapporten is vaak een “monster” klus. Bovendien, wat zijn de rapporten waard als ze een week oud zijn? En er zijn vaak meer dan 1 versies in omloop, dat kan behoorlijk verwarrend zijn. Je zal maar het verkeerde rapport voor je neus hebben.
De meest gebruikelijke Metrics vind je dus gewoon op het Floris platform. Ze zijn direct verbonden met de CRM database en geven real-time data weer. Bezoek de pagina van Sales en je weet hoe je forecast er uit ziet. Bezoek je de pagina van Marketing dan weet je hoe het staat met de response op Inbound Marketing.
Managers vragen sales iedere keer weer om offerte lijstjes aan te leveren voor de verkoop vergadering. Wat een verspilling van tijd, en wat is de waarde van deze overzichten als ze een week oud zijn?
Alle belangrijke sales & marketing rapporten bevinden zich op het Floris Sociaal Intranet. Wat is je forecast? Bezoek de pagina van sales. Bovendien zijn het real-time data rapporten. Dat betekent dat ze met een korte interval de juiste gegevens presenteren.
Er telt maar 1 resultaat bij de inbound marketing strategie. Hoeveel nieuwe klanten levert het ons op. Deze Metric geeft een overzicht van de response op Inbound Marketing. Hoeveel nieuwe klanten per, Branche, Klasse, Verkoper en aantallen per periode.
Het is bovendien goed te weten hoe succesvol verkopers zijn op aantallen nieuwe klanten. Bovendien weet je nu eindelijk of campagnes werken in een bepaalde branche. Met gemak voegen we daar een geografische kaart aan toe!
SEO werkt steeds minder goed. de belangrijkste reden om te kiezen voor Inbound Marketing. Maar je wilt wel weten wat alle verkoop en marketing inspanningen opleveren.
Deze Metric geeft een overzicht van de verkoop en marketing kosten tegen de omzet. De cijfers over verkoop kosten zijn voor een deel uit je administratie te halen. Een optie is om metrics te maken bijvoorbeeld per Branche of Klasse of een regio.
Metrics bouwen met data uit verschillende bronnen gaat een stuk gemakkelijker met een datawarehouse! Microsoft 365 voorziet met Dataverse en Flows over een krachtig platform voor een datawarehouse. Schaalbaar voor kleine en grote data.
Zo kun je gemakkelijk data uit meerdere bronnen samenvoegen tot 1 rapport met data uit CRM en data uit een Excel lijst of een administratie. De rapporten geven goed weer wat je kunt bereiken met een datawarehouse en Power BI. Dataverse is bijzonder krachtig door de flows, waardoor periodiek per uur, per dag, per week, data kan worden ververst.
Een Metric wordt geïntegreerd in een intranet pagina. Alle pagins’s samen vormen het Sociaal Intranet op SharePoint. Vanuit “Home” klik je gemakkelijk door naar de andere pagina’s, net zoals een website werkt.
De startpagina van je digitale CRM werkplek stemmen we helemaal af op de wensen van de gebruikers. Bovendien wil je natuurlijk ook andere functies toevoegen zoals een newsfeed en digitale bibliotheken. Denk aan instructie video’s of PowerPoint presentaties.
Je kunt mij regelmatig treffen op het LinkedIn platform. Elke week plaats ik bloggen over CRM vraagstukken, marketing en sales. Bijvoorbeeld hoe je met thought leadership klanten kunt aantrekken. Waarbij CRM natuurlijk de hoofdrol speelt.
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82