Voor een data-gedreven organisatie heb je technologie nodig om data te verzamelen, het primaire doel van je CRM.

Wat zijn de kernwaarden van jouw CRM strategie?

Dit is een tijdperk voor actie, niet voor aarzeling. Het is tijd om koers te zetten naar een data-gedreven toekomst. Dit is geen fictie, maar een realiteit binnen handbereik. Je hebt de visie, de middelen en nu de routekaart.

Stap 1: Het verzamelen van data.

Jouw CRM is de radar die de essentiële signalen opvangt om jouw schip te sturen.

Het begint allemaal met het verzamelen van data, de levensader van je organisatie. Jouw CRM-strategie is niet zomaar een strategie, het is de fundering waarop je datarijk koninkrijk zal bouwen. Het is de radar die de essentiële signalen opvangt, de grondstof die je nodig hebt om je schip te sturen. Tenslotte is data de levensader van jouw business.

Stap 2: Samenvoegen datawarehouse.

Het is de smeltkroes waarin je jouw metrics smeedt, sterker dan ooit.

Een datawarehouse is je schatkist, waar je data uit verschillende bronnen samenbrengt. Het is de smeltkroes waarin je metrics smeedt, sterker en waardevoller dan ooit tevoren.

Het bouwen van deze metrics wordt een kunst, een die je met gemak beheerst dankzij de kracht van het datawarehouse. Nu wordt het heel gemakkelijk om CRM data te verijken met andere data uit je administratie bijvoorbeeld.

Stap 3: Analyseren tot in de kern.

Beslissingen worden niet meer genomen in het duister, maar in het licht van kennis.

crm datawarehouse
Met de data verzameld, is het tijd om diep te duiken. Systemen die de data ontleden, laag voor laag, tot je de kern bereikt. Hier vind je de parels van inzicht, de informatie die je nodig hebt om de koers van je organisatie te bepalen. Beslissingen worden niet meer genomen in het duister, maar in het licht van kennis.

Stap 4: Publiceren en delen.

Laat iedereen binnen jouw organisatie profiteren van Real-Time-Data rapporten.

De koers om data rapporten via mail te verspreiden is een hele slechte route. Rapporten raken zoek of er ontstaan duplicaten. Alle Metrics worden gepubliceerd op het Floris workspace. Alle rapporten vind je maar op één centrale plek en de data is helemaal up-to-date. Dat noemen wij Real-Time-Data. Want als je een data gedreven organisatie wilt worden moet je iedereen laten profiteren van de juiste data.

Open deze rapporten door op de 3 … stippen te klikken van het Power BI rapport.

De vraag die elke sales en marketing manager moet kunnen beantwoorden.

Soms zijn je klanten super tevreden over je service maar zeggen ze toch op! Waarom doen ze dat? Als je hier niet bovenop zit en je kan geen trends signaleren, dan kun je ook niet de juiste waarde toevoegen aan je productportfolio.

Kun je de meest essentiële vragen van je prospect beantwoorden.

Bijvoorbeeld, wat zijn de meest betrouwbare merken en types in je assortiment? Door goede content te maken win je het vertrouwen van je prospect. Met betrouwbare data maak je goede content. Dat is natuurlijk één van de primaire doelstellingen van CRM, het verzamelen van data!

Dark social een blind spot, er telt maar 1 resultaat bij inbound marketing.

Hoeveel nieuwe klanten levert het ons op. Deze Metric geeft een overzicht van de response op Inbound Marketing. Hoeveel nieuwe klanten per, Branche, Klasse, Verkoper en aantallen per periode. Je wilt weten hoe succesvol verkopers zijn op aantallen nieuwe klanten. Bovendien weet je nu eindelijk of campagnes werken in een bepaalde branche.

Hoe ziet je forecast er uit de komende weken, van elke verkoper.

Managers vragen sales iedere keer weer om offerte lijstjes aan te leveren voor de verkoop vergadering. Wat een verspilling van tijd, en wat is de waarde van deze overzichten als ze een week oud zijn? Wat is je forecast? Je bezoekt even de pagina van sales. Nooit meer stressen om ad-hoc een verkooprapport te maken voor een ingelaste vergadering. 

Alle Metrics publiceren we op het Floris Sociaal Intranet op de pagina's van sales & marketing.

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82