crm sociaal intranet
CUSTOMER ENGAGEMENT STRATEGIE

CUSTOMER ENGAGEMENT VAN ZERO TO HERO

JIJ KUNT HET VERSCHIL MAKEN MET STRATEGIE CUSTOMER ENGAGEMENT

Met alle klanten en ook prospects heb je een ijzersterke persoonlijke band. Ze zijn onder de indruk van jouw kennis en vsie, het zijn ambassadeurs van jouw bedrijf geworden. Ze zorgen zelfs voor nieuwe klanten.

Ze zijn lid van jouw community en ze helpen elkaar met de vraagstukken waar zij in deze wereld mee te maken hebben. Ze zijn zo sterk met jou merk verbonden dat ze het niet in hun hoofd halen om te vertrekken of om “rond” te kijken.

In deze digitale wereld is het belangrijker dan ooit om het menselijke aspect van zaken doen en de persoonlijke interactie met je doelgroep (klanten) te behouden en te versterken.

En daar kun jij gemakkelijk het verschil maken met de concurrentie door een degelijke strategie te hebben op Customer Engagement.

OFFERTES BOUWEN EN FACTUREN MAKEN

JE MOET HET IJZER SMEDEN ALS HET HEET IS

Wanneer is de prospect het meest enthousiast over jouw aanbod? Direct na het verkoopgesprek. Dus vraag om de order en maak direct een propositie voor ondertekening!

Verkopen is geen sinecure, dus je moet het ijzer smeden als het heet is. Met Floris maak je bij de klant op je tablet of laptop gemakkelijk een offerte die je zelfs digitaal kunt laten ondertekenen!

Verkopen is geen sinecure, je moet het ijzer smeden als het heet is, vraag om de order en calculeer direct een offerte!

crm voor mkb
PRODUCTIE OFFERTES & ORDERS
crm tickets map
GRIP OP KLANTVRAGEN & TICKETS

VAN STORINGEN NAAR MARKETING TOOL

LOS DE PROBLEMEN VAN KLANTEN DEFINITIEF EN SNEL OP

Zorg ervoor dat je proactief communiceert met jouw klanten als er een storing optreedt. Stuur meldingen via -e-mail, sms of pushmeldingen om je klanten op de hoogte te stellen van de situatie en de verwachte tijd voor het oplossen.

 

Zie storingen als een kans om je service te verbeteren en de (ver) binding met je klanten te versterken. Gebruik data om content te creeeren waarmee je het vertrouwen gaat winnen van nieuwe klanten. 

Klantenservice is geen kostenpost maar een marketing tool waarmee jij je kunt onderscheiden van de rest.

crm sociaal intranet
GRIP OP KLANTVRAGEN & TICKETS
crm calendar
GRIP OP TAKEN & FOLLOW UP

WAAROM DE AGENDA IN CRM EEN MUST IS

TEAMCOORDINATIE EN HISTORISCHE CONTEXT

Teamcoordinatie: Een gedeelde agenda in CRM stelt teamleden in staat om elkaars planning te zien. Dit is handig voor gezamenlijke projecten en het verdelen van taken en het vermijden van dubbele boekingen.

Historische context: De agenda houdt een logboek bij van alle afspraken en interacties met klanten. Dit biedt een historische context en helpt bij het begrijpen van de relatie met een specifieke klant.

De agenda in CRM is een waardevol hulpmiddel om klantrelaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en teamwerk te bevorderen.

FORECAST EN KANSBEREKENING

HET VERBETEREN VAN VERKOOPSNELHEID

Offertes maak je met CRM, dan kun je natuurlijk ook gemakkelijk een forecast produceren. Bovendien zijn metrics over verkoopsnelheid en gewonnen en verloren dan ook te maken.

Door regelmatig je verkoopsnelheid te berekenen, kun je eerdere en huidige resultaten vergelijken. Dit helpt bij het evalueren van wijzigingen in het verkoopproces en het identificeren van sterke en zwakke punten.

Een forecast is natuurlijk ook nutig voor maatregelen om overschotten te voorkomen.

OPPORTUNITIES FORECAST
E-MAIL TEMPLATES

E-MAIL VERSTUUR JE MET FLORIS CRM

OMDAT JE NIET IN DE OUTLOOK VAN JE COLLEGA KUNT KIJKEN

Er belt een prospect over een mail van jou collega. Het gaat over een offerte en een speciale deal. Maar je collega is met vakantie. Moet de prospect dan maar even wachten?

Een e-mail archief van verzonden en ontvangen mail verbonden aan de relatie, daarmee los je alle communicatie vraagstukken dus gemakkelijk op. Daarom is het verzenden van mail met Floris Outlook een logisch vervolg!

Een vraag voor je collega oplossen als die met vakantie is? Dat doe je met Floris net zo gemakkelijk.

crm platform

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82

06 409 549 40