CRM HEALTH SCORE

BEWEZEN METHODIEK
Score CRM prestatie... Leer omgeving... Community interacties... |

CRM gezond houden…

dat wil toch iedere manager? 40% van de CRM verandertrajecten lopen niet volgens plan, even zacht gezegd. CRM is alles behalve een software project! CRM is een verandertraject zonder einde, want de wereld is in beweging, voortdurend, kijk maar naar AI. Wat we geleerd hebben van de Corona en energie crisis is dat je businessplannen voor CRM flexibel moeten zijn!

De juiste focus…

Belangrijke reden is de focus, die ligt vaak op technologie en niet op mindset, adoptie en engagement. Verandertrajecten hebben vaak een begin en een eindpunt. Dat is ook niet echt slim. Je kunt stilstaan in de bedding van een rivier maar niet in de wereld van mensen. Uitspraak van Boeddha, passend, dat ben je vast met ons eens?

Optimaliseer interactie…

Een CRM community gaat helpen. Plan interacties met je team over de CRM strategie en wat er speelt in de wereld van verkoop en marketing. Zo bevorder je de gezondheid van CRM, simpel gezegd. En wij gaan jou helpen!

CRM COMMUNITY

WAT IS CRM HEALTH SCORE?

De CRM health score is een discipline van de CRM community om de gezondheid en engagement van CRM te meten maar vooral te bevorderen. De communicatie en de interactie in de CRM community is een graadmeter voor de gezondheid van het CRM project.

WAAROM DE CRM HEALTH SCORE?

Het is ook in ons belang dat jouw CRM project een succes wordt en blijft. CRM projecten kunnen behoorlijk uit de hand lopen qua kosten en duur. Zoals elk omvangrijk project gaat ook een CRM project over verandering, daar zit niet iedereen op te wachten. 

Escalatie van weerstand, dat er natuurlijk altijd is, kan een CRM project doen mislukken. We willen je helpen het success van Floris CRM te borgen, dat doen we natuurlijk samen en dat is geen hogere wiskunde.

wat houdt de crm health score in?

Het bevorderen van interacties en communicatie in de community om engagement van CRM te versterken.

Het meten van interacties en communicatie in de community. Uiteindelijk wil je een score om te zien of er verbetering is.

DEZE VIJF ELEMENTEN VORMEN SAMEN DE CRM HEALTH SCORE

FREQUENTIE

Dit meet het aantal bezoeken en het gebruik van CRM. Regelmatige bezoeken duiden er op dat CRM een onderdeel is van dagelijkse werkzaamheden.

QUESTIONS & ANSWER

Worden vragen van gebruikers binnen de norm beantwoord? Zijn er actieve bijdragen voor verbetering?

COMMUNICATIE

Dit meet hoe goed berichten worden gelezen en of worden gepost. Goede communicatie versterkt CRM engagement.

INTERACTIE

Hoe krachtig is de interactie met klanten, wat is de score engagement, welke vragen hebben ze?

SUPPORT

We roepen CRM is agile, maar binnen welke termijn worden nieuwe functies opgeleverd en problemen opgelost?

VOORBEELD HEALTH METRIC

Dit rapport geeft een beeld hoe een metric er uit zou kunnen zien. Maar elke CRM strategie is anders. Dus bepalen we samen eerst wat de belangrijkste metrics zijn voor jouw strategie. Denk daarbij goed aan haalbare doelstellingen en begin gewoon, maar wel eenvoudig.

Na verloop van tijd zul je de trends ontdekken en kijken waar je snel stappen kunt maken voor verbetering. De grootste winst is vaak versterken wat er al goed gaat.

Andere disciplines hebben soms wat meer tijd nodig. Plan regelmatig persoonlijke meeting. Een CRM coach kan daarbij helpen, die kan jouw health score vergelijken met andere organisaties, zodat je weet waar je staat.

De CRM community bevorderd interactie en communicatie van het CRM platform.

VOORBEELD CRM COMMUNITY

Metrics, een gezondheid score geeft een indruk van de prestaties van je CRM, maar dat is niet voldoende om de engagement en mindset te bevorderen. 

Een (h)echte CRM community gaat dat wel. Een soort van LinkedIn maar dan een beetje anders. Je CRM sociaal intranet is daarvoor een ideaal platform. Het plaatsen van posts, newsfeeds, hulpvideo’s, daarvoor heeft SharePoint standaard functies, het is geen hogere wiskunde het platform op te tuigen. Je begint gewoon heel eenvoudig, zodat je gebruikers vanzelf enthousiast worden.

 

het uiteindelijke resultaat

Een geoliede CRM machine...

Teams die als een geoliede machine samenwerken aan en met CRM zorgen voor de optimale communicatie en interactie met prospects en klanten. Dat komt direct ten gunste van customer engagement. Dat heeft natuurlijk effect op de omzet, dat kan niet anders. Klanten worden ambassadeurs en zorgen weer voor nieuwe klanten. Als CRM optimaal werkt komt dit altijd ten goede van het bedrijfsresultaat!

sales velocity
crm platform

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82

06 409 549 40