HOE BLIJF JE TOP OF MIND BIJ JOUW DOELGROEP

Deel waardevolle content

Zorg voor regelmatige interactie met je doelgroep via verschillende kanalen zoals e-mail, sociale media, blogs, enz. Dit helpt om je merk vers in hun gedachten te houden.

Dus geen verkoop praatjes, maar deel waardevolle kennis en tips waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Deel nuttige en relevante informatie die waarde toevoegt voor je doelgroep. Dit kan hen helpen om je merk te associëren met betrouwbaarheid en expertise.

De LinkedIn Business Page is uitermate geschikt om met teams content te publiceren. Zorg voor voldoende diversiteit en nodig persoonlijk volgers uit om je business page te volgen. De business page is speciaal ingericht voor je “Business branding” waarmee je de continuiteit van je publicaties borgt.

Focus je op een segment

Baken een heldere doelgroep af zoals branche en omvang van de organisatie, maar ook management stuctuur of beslisser specificaties. Weet wie de beslissers zijn van je doelgroep. Nodig connecties uit die in de doelgroep vallen om de omvang van je netwerk te vergroten. 

Interactie

Reageer op opmerkingen, vragen en feedback van je doelgroep, als er response is op een post. Dit toont aan dat je luistert en geeft je de kans om relaties op te bouwen. 

Consistentie

Wees consistent in je berichtgeving en branding. Dit helpt om een herkenbaar en betrouwbaar merkimago op te bouwen. Je hoeft echt niet elke dag een blog te schrijven, maar het heeft geen zin om 1 keer in de 6 maanden een post te publiceren. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

Innovatie

Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en innovaties in je branche. Dit kan je helpen om relevant en interessant te blijven voor je doelgroep. Zorg ervoor dat jouw doelgroep je ziet als de expert in de branche, je bent een thought leader. Je bloggen zijn uniek en inspirerend en aantrekkelijk om te lezen. het gebruik van AI wordt sterk afgeraden.

Authentiek

Onthoud dat het belangrijk is om authentiek en oprecht te zijn in je communicatie. Mensen waarderen merken die echt en transparant zijn. Het gaat er niet alleen om om in hun gedachten te blijven, maar ook om een positieve indruk achter te laten.

Synergie met CRM

Bouw je eigen dossier op in CRM, want je wilt niet teveel afhankelijk zijn van de grillen van het algoritme. Door belangrijke connecties in je CRM te downloaden kun je de regie naar je toe trekken en via mail een post zenden. Bundel dus de krachten van LinkedIn en je CRM software. 

Het belang van brandig

Zorg ervoor dat je herkenbaar bent. Logo, kleurstelling en stijl. Denk ook aan je tone of voice en je slogans. Bouw een template zodat alle leden van je teams de zelfde branding gebruiken. 

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82

06 409 549 40