cropped-Favicon.png

HOE JE MET CONTENT NIEUWE KLANTEN AANTREKT

Hoe kan je met CRM nieuwe klanten aantrekken en je omzet verhogen?

Deze casus, geïnspireerd op het boek “They Ask You Answer” van Danielle Navas-Brandt, gaat over de true story van een ondernemer die begreep dat hij content moest produceren die nuttig was en klanten beter moest helpen bij hun aankoopbeslissingen.

Hij richtte zich op de big 5 onderwerpen en wist dat hij dezelfde onderwerpen moest behandelen als de Amerikaanse versie van ‘kieskeurig.nl’, wanneer hij de vergelijking site wilde worden van keukenapparatuur.

De ondernemer publiceerde de resultaten van zijn onderzoeken in content op zijn website. De publicaties werden elk meer dan 100.000 keer bekeken. Dankzij deze slimme online marketing groeide het aantal website bezoekers en uiteindelijk de omzet met een verdubbeling per jaar.

Hoe win je het vertrouwen van de prospect?

Door al hun vragen te beantwoorden en hun zorgen weg te nemen. Hoe nam hij de zorgen weg? Door een lijstje te maken van de betrouwbaarste apparatuur die hij verkoopt op basis van eigen onderzoek.

Die kon hij maken omdat de verkochte apparatuur ook door het bedrijf wordt onderhouden. Door data te verzamelen van de verkopen en de storingen kan de ondernemer een analyse maken over de betrouwbaarheid van de verkochte apparatuur.

De kracht van je CRM software…

De ondernemer had niet alleen te maken had met een strategie maar ook met een IT (CRM) vraagstuk, want hoe kun je met IT deze processen ondersteunen waarbij het uitganspunt is dat je niet steeds lijstjes moet maken met Excel!

FlorisNew

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82